יום שני, 30 ביוני 2014

לעשות החלקה או לא לעשות החלקה? זאת השאלה

 
5 שנים. לא שבועות, לא חודשים, אלא 5 שנים תמימות אני מתלבטת האם לעשות החלקה יפנית לשיער שלי. חלק מהחברות ניסו להשביע אותי שלא אעשה כי לדבריהן "יפה לי שיער גלי", חלק אמרו לי בדיוק להיפך - שזה בדיוק מה שהשיער שלי צריך ושאני לא מבינה כמה זה כיף שלא צריך לעשות פן בכל פעם שרוצים שיער חלק.
 
ואני? מתחבטת.


למה לא? -
  • כי כשהשיער שלי לא מתפרע מדי הוא דווקא די חביב בתור שיער גלי.
  • כי צריך לעשות חידוש של ההחלקה כל 8 חודשים בערך.
  • כי מדובר בכמה מאות שקלים בכל פעם (בסביבות 800 ₪ למיטב הבנתי).
  • כי לא ידעתי אם זה יתאים לי או לא.
למה כן?
  • כי השיער פחות "קופץ" ופחות מתפרע, יש בו פחות שוונצים, קל יותר לסדר אותו ולא צריך להתעסק איתו יותר מדי - יוצאים מהאמבטיה ואפשר לצאת מהבית! תענוג. עם השיער הרגיל שלי אי אפשר לצאת עם שיער רטוב ומפוזר מהבית כי אחרי בערך שעה אראה קצת כמו אריה עם הנפח של השיער.
  • כי לפעמים לוקח שנה עד שצריך לחדש את השורשים ואז זה לא נורא בכלל להגיע להליך כזה פעם בשנה. והאמת היא שגם 8 חודשים זה די הרבה זמן.
  • כי למי שעושה הרבה פנים במספרות - זה חוסך את הכסף הזה לפחות, ובחישוב חודשי הסכום לא גבוה מדי.
  • כי יש היום פורמולות מתקדמות ששומרות על השיער אז לא צריך לפחד שיינזק.
  • כי הגיע הזמן - ואם אני חושבת על זה חמש שנים וזה לא מרפה ממני - אני חייבת לנסות. כמה אפשר להתלבט?
 
היה לי ברור שאם אני עושה החלקה זה יהיה רק עם חומר מוכר ואיכותי, ורק במקום מוסדר ולא אצל כל ספר. לכן כששאלו אותי מאינדולה האם אני מעוניינת לעשות החלקת שיער אצלם ידעתי שאני לא יכולה לסרב, כי כידוע "אינדולה" זה שם נרדף למוצרים ומכשירים איכותיים לשיער, שם מוכר וידוע כבר עשרות שנים.
 
אז הגעתי לאקדמיה של אינדולה, בבסיס האם שלה - חברת גדעון קוסמטיקס, שם פגשתי את אבי רחמים, ‎מנהל ההדרכה והשיווק, ואת בבי רם כהן, מדריך בכיר בחברה.
 
כשהם ראו את השיער שלי הם החמיאו לי עליו ותהו למה אני רוצה לעשות החלקה. במקום ההחלקה שני המומחים הציעו לי הליך קצת פחות דרמטי בשיער - פתיחת תלתלים. הליך שדומה מאוד להחלקה, בו משתמשים באותו החומר בדיוק, אבל בלי השלב של "גיהוץ" השיער באמצעות המחליק. כך השיער ישר יותר, מסודר יותר, אבל לא שטוח, ולהערכתם ההליך הזה יתאים לי יותר.
 
אני לא מתווכחת עם המומחים, להיפך - אני אוהבת שאדם מקצועי אומר לי מה דעתו ומציע לי הליך שיכול להתאים לי יותר, במקום לומר פשוט - טוב, היא רוצה החלקה, אז זה מה שנעשה, בלי להתחשב בשאלה האם התוצאה הסופית תהיה המחמיאה ביותר עבורה או לא.
 
 
אז עשיתי "כמעט החלקה". בהליך "פתיחת תלתלים", שבו לא נשארים באמת תלתלים. התכשיר  - Designer Slikstraight נמשח על השיער שלי ע"י בבי, השארנו אותו בסביבות 25 דקות על השיער ואז שטפנו. כשעושים החלקה עושים בשלב הזה את הגיהוץ, אנחנו דילגנו עליו ומיד מרחו על שיערי את החומר ש"סוגר" את השיער בחזרה כדי שהתכשיר הקודם יפסיק לעבוד, ולאחר מכן חפפו לי שוב את השיער.
 
חשוב לציין שאינדולה כלל לא מוכרים או עושים את החלקות הקרטין המסוכנות (שהן למעשה החלקה ברזילאית, לדברי מומחים בתחום), אלא רק החלקות שהינן בטוחות עבור הלקוחות ומעצבי השיער, כגון Slikstraight או החלקה יפנית Q8.
 
היתרון של ה- Slikstraight הוא שהוא שומר על השיער- סיב השערה נשמר ונראה בריא ומבריק, מכיוון שהוא מכיל תערובת ייחודית של רכיבי טיפוח המעניקים לשיער הגנה וברק. ההליך היה קל ופשוט ולקח פחות משעה במצטבר (עם הגיהוץ זה יכול להגיע ל-3 שעות). לאחר ההחלקה עשו לי גם פן של 3 דקות, רק כדי לייבש את השיער בזריזות, ואבי גם קצץ לי בערך חצי ס"מ מהשיער, רק כדי ליישר את הקצוות וכדי שיהיו בריאים יותר.
 
כך נראה השיער לאחר הפן ולאחר תהליך ההחלקה:
 
 
 
אבל המבחן האמיתי הוא לאחר 3 ימים. למה? כי רק לאחר 3 ימים אפשר להתקלח, ואז מגלים כיצד נראה השיער לאחר שהוא מתייבש באופן טבעי. שמחתי לגלות כי שיערי אכן הפך לקל יותר לסידור, חלק הרבה יותר מקודם גם ללא ההחלקה עם המגהץ, במקביל לשמירת נפח מסוים ולא מוגזם, שלו כדי שלא אראה כמו "חתול רטוב שכל השיער שלו צמוד אליו", כהגדרתו של בבי. המרקם של השיער נותר רך ונעים כמקודם, ועכשיו שהוא חלק יותר - נעים אפילו יותר להעביר בו את האצבעות.
 
לאחר שלושה ימים, ולאחר חפיפה וייבוש טבעי:
 
 
 
 
 
המראה טבעי יותר מזה של החלקה מלאה, ולכן אני ממליצה עליו לכל מי שרוצה למתן את השיער הגלי או המתולתל שלה, אבל לא רוצה לאבד לחלוטין את הנפח שלו. ההליך  מתאים לשיער רגיל ולשיער עמיד, לשיער צבוע ולשיער עדין. מדובר בחומר שאינו אגרסיבי אלא מתון ביחס לחומרים אחרים, והוא מאפשר להחליט היכן רוצים לעצור את ההחלקה ולשלוט בה בקלות.
 
במהלך הטיפול במקום שוחחתי גם עם הבעלים, גדעון כהן, שסיפר לי שבקרוב יהיו לאינדולה פיתוחים ופטנטים חדשים, אז כדאי להישאר מעודכנים. גדעון נמצא בתחום כבר מגיל 14, אז עבד במפעל לייצור מכונות ייבוש לשיער (המכונות שרואים בסרטים משנות ה-70, דמיינו מכון יופי עם שורה של נשים שיושבת מתחת למכונות שנראות כמו כוורות מעל הראש). אחרי הצבא הקים גדעון את העסק שעסק בתחילתו בשיווק מכונות ייבוש, ומאז כבר 40 שנה שהחברה מתפתחת ומשתכללת. כיום היא אחת החברות המובילות בישראל לשיווק, ייצור, ייבוא והפצה של מוצרים, כלים, ריהוט ואביזרים בתחום טיפוח השיער, הקוסמטיקה והיופי, עם למעלה מ-30 שנות פעילות בשוק המקומי.
 
 
ולא אעזוב אתכם בלי מספר טיפים לטיפוח השיער מאת אבי רחמים, מנהל ההדרכה והשיווק באינדולה:
  1. להמשך תחזוקה וטיפול בשיער בבית לאחר החלקה - מומלץ להשתמש בשמפו ומרכך שמותאמים לשיער שעבר החלקה
  2. חשוב לבחור מברשת בעלת סיבים איכותיים
  3. מומלץ להשתמש בטיפה-שתיים מסרום איכותי בעת ייבוש השיער.
  4. מומלץ לגזור קצוות אחת ל-3 חודשים, גם כשרוצים לשמור על האורך, כדי למנוע התפצלות או שבירה של השערה, שגורם למראה "פריזי".
לפרטים ולטיפים נוספים:
 
 
 

 
  
*גילוי נאות: הוזמנתי להתנסות בהחלקה ולסקר את התהליך. תודה לגדעון, אבי, בבי ואילי המקסימים על החוויה הנעימה ועל התוצאה היפה.
 

5 תגובות:

  1. איזה יופי! תתחדשי. גם אני במתלבטות מאותן סיבות ממש

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה דארלינג :)

      הייתי בטוחה תמיד שיש לך שיער חלק באופן טבעי.

      מחק
  2. וואו ... מהמם !!! שכנעת אותי...
    אני גם מתלבטת המון כי אני לא אוהבת שחלק מידי אבל מצד שני כדי לשמור על גלים יפים אני חייבת להשתמש בחומר מאוד שומני...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      גם אני לא רציתי חלק ושטוח מדי, שמחה שהציעו לי פתרון כזה :)

      מחק
  3. נראה נהדר, לאינדולה יש חומרים מצויינים להחלקות שיער.

    השבמחק