יום ראשון, 13 באפריל 2014

על הסיור שלי באיביי, למה כיף לקנות ברשת ואיך זכיתי ב-50 דולר?

אני לא יודעת אם אתם זוכרים, אבל הסיבה שהבלוג שלי נפתח הייתה בגלל אהבתי לקניות ברשת בכלל ובאיביי בפרט.
כבר שנים כל החברות שלי יודעות שאם הן רוצות לקנות ברשת - אני האדם להתייעץ איתו. כשעייפתי מלהסביר פרטנית על איך לפתוח חשבון באיביי ואיך לקנות ברשת - פתחתי את הבלוג, אליו העליתי הסברים מרוכזים והמלצות על מוכרים באיביי. לא עובד שבוע כמעט מבלי שאני קונה משהו ברשת. אפילו את שמלת הכלה איתה התחתנתי בפראג קניתי באיביי. 
 
לא כל מה שאני מזמינה ברשת הוא בשבילי, לפעמים הפריטים הם לחברים ובני משפחה, ולא תמיד זה יקר כי אלה יכולים להיות גם פריטים קטנים. אני כל כך אוהבת לקנות ברשת שכשהזמינו אותי מתפוז לסיור באיביי ישראל לא היה לי ספק שאת זה אני לא מתכוונת להחמיץ.
 
אז נסעתי עד נתניה, כדי לגלות קודם כל שהמתחם של איביי ישראל הוא ע-נ-ק (המתחם בו שכנה "קיקה" בעבר), ושאני מקנאת בכל עובדי איביי על כך שהם עובדים במקום כל כך מגניב וכיפי. בנוסף גיליתי כמה פרטים מעניינים על היקף הפעילות של הישראלים באיביי ומה מוכרים הכי הרבה מישראל לעולם.
במתחם איביי:
 
כמעט לכל עובד יש מגוון גאדג'טים ושטויות מוזרות ומשעשעות על שולחן העבודה. אהבנו במיוחד את ראש הסוס.
 
 
לעובדי איביי יש מגרש כדורסל על הגג של הבניין, כדי שלא יתנוונו מהישיבה מול המחשב כל היום:
 
 
ויש אפילו להקה של עובדי איבי עם השם הנהדר - "eBand". איביי ישראל הקצתה להם חדר לחזרות ורכשה כלים עבורם. לאקי באסטרדס. כבר ציינתי שנראה ממש שווה לעבוד שם?
 
בדרך גם עברנו בחדר האוכל של החברה:
לאחר הסיור המרשים והאוכל הטעים - התכנסנו להרצאה והסברים על פעילות איביי בעולם ובישראל. אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של איביי ישראל, הכין לנו מצגת מרתקת בנושא (חלקים מהמצגת בהמשך).
 
למדנו כי בכל רחבי העולם המסחר המקוון הולך ומתפתח ומגיע למימדים עצומים של טריליוני דולרים. למה? מכיוון שלמסחר המקוון קיימים מספר יתרונות ברורים:
 
1. מחבר בין אנשים ברחבי העולם - למשל אני מוכרת ישראלית באיביי שקנתה במבה בסופר ליד הבית. מישהו בטהיטי שהתארח פעם בישראל מאוד רוצה במבה אבל מה לעשות, בסופר בטהיטי אין במבה! הפתרון - לקנות באיביי ממוכרים ישראלים, כמוני.
2. חסכון בכסף - בימינו אפשר לקנות כל דבר ברשת, וברוב המקרים בחסכון עצום לעומת קניה בארץ. מפריטים קטנים כמו בטריות, פלסטרים, כיסוי לנייד, ועד טאבלטים וסמארטפונים.
 
3. מדף החנות הגדול ביותר בעולם - ניתן למצוא כמעט כל דבר ברשת. אנשים מוכרים יהלומים, מכוניות יוקרה, וכמעט כל דבר.
 
 
מה לא מאפשרים למכור באיביי - מוצרים לא מוחשיים. אי אפשר למכור את הנשמה שלכם (אתם מדמיינים את השטן יושב ליד לפטופ עכשיו?), או את מקומכם בעולם הבא. אדם שניסה למכור את מקומו בעולם הבא באיביי דווקא זכה להצלחה לא מבוטלת כשסכום המכירה עלה ועלה, אך כשהגיע ל- 100,000 דולר איביי עצרה את המכירה. לעולם לא נדע לכמה היה מגיע הסכום של מקום בגן עדן, או איך הקונה היה מבקש החזר אם הוא היה מגיע בכלל לגיהנום.
 
4. חיבור בין היצע וביקוש בזמן אמת - המסחר המקוון עובד בצורה מהירה ומאפשר לחבר בין בעלי ההיצע לבעלי הביקוש בזמן מהיר.
 
5. מקום לקיום מוצרי נישה - רוצים מרצ'נדייז של סדרת אנימה שרק יודעי דבר מכירים? מתגעגעים לקומקום התה הוינטג'י של סבתא? - במקום לייחל שיפתחו כבר חנות נישתית עם מוצרי הסדרה שאתם אוהבים או לנסות לחפש בכל שוק עתיקות את הקומקום של סבתא - הקלידו מילות חיפוש נכונות לאיביי, יש סיכוי טוב שמה שאתם מחפשים כבר נמצא שם.
 
ומה ישראלים מוכרים באיביי אתם תוהים?
הכל! - מוצרי יופי וטיפוח, אוספים, מוצרי בית וגן, מוצרי אופנה, אלקטרוניקה, חלקי חילוף למכוניות וצעצועים. בין כל הפריטים הללו תוכלו למצוא כמובן פריטים ייחודיים לישראל - חול ממצפה רמון, אוויר בבקבוק, מים מהכנרת (נמכרים היטב בקרב נוצרים הדוקים, לנוכח ההסטוריה של ישו עם המים האלה), ועוד. 
 
ישנם סיפורי הצלחה ישראלים רבים באיביי, אנשים שמרוויחים את המשכורת החודשים ממכירת פריטים ויש כאלה שאפילו בנו מותג שלם והפכו למליונרים. סוחרי יהלומים, מפתחי מותגי טיפוח, אנשים שקונים סטוקים של הלבשה תחתונה למשל מחנויות שפשטו רגל ומוכרים כל פריט בנפרד - אנשים בעלי חזון שהצליחו למצוא את הנישה שלהם בחנות הגדולה בעולם והצליחו בגדול. איביי ישראל מסייעת למוכרים ישראלים עם עידוד, ייעוץ ותמיכה וניתן לפנות אליהם בכל שאלה.
אין ספק שההרצאה עשתה חשק להתחיל למכור באיביי, עכשיו צריך רק רעיון טוב למה למכור. כדאי שזה יהיה משהו ייחודי, שלא נמכר כבר על ידי מליוני סיניים ויופיע בדף מספר 13,927 בתוצאות החיפוש.
 
עד אז, אני בעיקר קונה באיביי, וכמו שאתם יודעים - חולקת איתכם המלצות על פריטים אהובים ומוכרים מומלצים. מה רכשתי למשל לאחרונה?
 
שמלה ממוכר שאני אוהבת במיוחד והמלצתי על החנות שלו באיביי בעבר. מחיר - $28
 
עגילי דרקון. מחיר - קצת פחות מדולר.
 
מפת שולחן. מחיר - $4.41
 
וצמיד ריצ'רץ בצבע זרחני שביקשה האחיינית שלי (שעלה פחות מדולר)
 
השווי של כל הפריטים האלה ביחד היה עדיין פחות מהסכום בו זכיתי בתחרות שנערכה במפגש של איביי ותפוז. במסגרת התחרות חולקנו לשמונה קבוצות של שלושה אנשים. כל קבוצה נתבקשה למצוא תוך 10 דקות את הפריט המגניב ביותר באיביי שעולה פחות מ- $100 ולשלוח את הקישור לפריט למייל שנכתב מבעוד מועד על הלוח, ליד הטיימר שרץ. התמריץ - הקבוצה שמנצחת זוכה ב-$50 מתנה לפייפאל, לכל אחד מהחברים בה.
 
לדעתי, הפריטים המגניבים בעולם הם פריטים מעולמות גיקיים, אבל מכיוון שידעתי שלא כולם יבינו למה זה מגניב, הלכתי על אופציה ב' - גאדג'טים של מרגלים (כל חובבי ג'יימס בונד מהנהנים בהסכמה). אחרי התייעצות עם חברות הקבוצה שלי, קשת ונילי, מצאתי תוך 5 דקות שעון מרגלים מגניב שכולל גם כניסת USB ומצלמת וידאו זעירה, במחיר של $22. ושלחתי את הקישור למייל.
 
בתום 10 דקות נרשמו על הלוח שמות כל הפריטים ששלחו הקבוצות, ובהצבעה שנערכה הוחלט שהפריט שלי הכי מגניב! כך הקבוצה שלי זכתה בתחרות, וזו תמונת הניצחון:
 
 
אז היה בהחלט שווה להצטרף לסיור של "תפוז" לאיביי, גם למדתי עובדות מעניינות, גם קיבלתי מתנות קטנות מאיביי כמו פאד חמוד לעכבר ולוח שנה מעוצב, וגם זכיתי ב- $50. עכשיו תסלחו לי, אני הולכת לבזבז אותם באיביי - נגמרו לי הבטריות והפלסטרים בבית.
 
 
לעמוד איביי עם מבצעים מיוחדים לשוק הישראלי - ליחצו כאן
לכל הרשומות שלי על איביי - ליחצו כאן
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה